Dieta Cambridge – co powinniśmy wiedzieć

Obok racjonalnego żywienia istnieje wiele diet, które mają na celu redukcję wagi i oczyszczenie organizmu z toksyn.

Spora część społeczeństwa podąża za modą, jednak warto zdecydować się na dietę dopasowaną do własnych potrzeb takich jak ilość posiłków, stosowane produkty i formę przygotowania.

Dieta Cambridge – należy ją stosować pod kontrolą dietetyka lub lekarza ze względu na wysoki poziom skomplikowania oraz bardzo rygorystyczne wymagania. Oparta jest ona na pięciu stopniach energetycznych, których wartość waha się pomiędzy 800 a 1500 kcal.

Zaletą diety jest fakt, że można ją rozpocząć od wybranego stopnia, jak również:
– dopasować do do potrzeb żywieniowych,
– wpasować w prowadzony styl życia,
– uwzględnić preferencje smakowe.

co jeść na diecie

Rodzaje diety Cambridge, czyli stopnie

Dieta ta składa się z wspomnianych pięciu stopni, które powinien dobrać konsultant Cambridge. Jest to osoba, która posiada szeroką wiedzę o tej diecie i zdrowym odżywianiu.

Dodatkowo taka konsultacja pozwoli pacjentowi w wyjątkowo efektywny sposób zredukować wagę, stosując jednocześnie dietę Cambridge oraz aktywność fizyczną.

Wyróżnia się:
– Stopień 1A i 1B, dla których przewidziano 800 kcal. Jest to stopień przewidziany dla osób, których BMI przekracza 25. Ten etap może trwać od 1 do 3 tygodni po wcześniejszej konsultacji z lekarzem. W trakcie tego czasu spożywa się tylko 4 produkty Cambridge oraz pije około 2,25 litra płynów.

– Stopień 2 to okres, w trakcie którego spożywa się 1000 kcal oraz spożywa dwa posiłki wzbogacone o ściśle określone produkty. Dalej pacjent powinien wypijać około 2,25 litra płynów, najlepiej wody. Jest to moment, kiedy dozwolona jest umiarkowana aktywność.

– Stopień 3 opiera się na dwóch posiłkach Cambridge, które również są wzbogacane o wybrane produkty a ich łączna wartość nie przekracza 1200 kcal.

– Stopień 4 uważany jest za moment stabilizacji, kiedy to kaloryczność diety oscyluje około 1500 kcal. W tym okresie dozwolonych jest już sporo produktów, które można spożywać zgodnie z zaleceniami konsultanta. Ten etap powinien trwać 2 tygodnie lub więcej. Dzięki temu organizm będzie mógł osiągnąć wspomnianą stabilizację. Jest to też czas, kiedy warto pomyśleć o regularnej aktywności fizycznej.

Jak przejść na dietę

Dieta Cambridge – zalety

Jest to dieta, która w początkowych etapach opiera się na gotowych produktach Cambridge oraz spożywać właściwą ilość płynów.

Takie rozwiązanie sprawia, że pacjent jest w stanie zredukować wagę oraz poznać produkty spożywcze na nowo.

Istotnym elementem tej diety jest aktywność fizyczna, którą również można dopasować do własnych preferencji oraz kondycji.

Dodaj komentarz

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
error: Content is protected !!