Witamina C – właściwości

Lato powoli zbliża się ku końcowi. Zaraz przyjdzie czas na ciepłe kurtki i buty. Zbliżająca się nieuchronnie jesień to okres wzmożonych przeziębień.

Ma to związek z wirusami, które atakują ludzkie organizmy. Jednym z powszechnych jest chociażby rinowirus, którego zmniejszona aktywność latem powodowana jest wyższymi temperaturami powietrza.

Jesienią, gdy są one znacznie niższe człowiek szybciej wyziębia swoje ciało, a co za tym idzie naraża je na przeziębienie.

właściwości witaminy c

Warto próbować chronić się przed tym nieprzyjemnym stanem

Jednym ze sposobów może być dostarczenie odpowiedniej ilości witamin do organizmu.

Wśród wielu z nich na pierwszy plan wysuwa się witamina C, której niedobór sprzyja osłabieniu układu odpornościowego człowieka. Warto wiedzieć, że jest ona wykorzystywana nie tylko w medycynie,ale i kosmetyce.

Właściwości witaminy C sprzyjają szybszemu gojeniu się ran i spowalniają procesy starzenia się skóry.

W składzie kosmetyków warto zatem wyszukiwać tej właśnie substancji. Może ona występować tez pod inną, wartą zapamiętania nazwą, jaką jest kwas askorbinowy.

Wracając do medycyny i zastosowania w niej witaminy C należy dodać, że uważa się ją za zdolną do hamowania rozwoju komórek nowotworowych.

Dzięki niej w organizmie ludzkim w prawidłowy sposób przepływa żelazo i wchłania się wapń.

Kolejna sprawa dotyczy jej udziału w procesie tworzenia kolagenu, który niezbędny jest dla prawidłowego funkcjonowania stawów i kości.

Spożywanie w odpowiedniej ilości witaminy C pozwala też unikać nieprzyjemnych skutków, związanych z alergią. Ostatnia sprawa, o której trzeba pamiętać to wpływ kwasu askorbinowego na narząd wzroku.

źródła witaminy

Niedobór prowadzi często do rozwoju choroby, jaką jest zaćma.

Niewątpliwe wymienione wyżej właściwości witaminy C przekonują, że warto zadbać o jej dostarczanie, w odpowiedniej ilości, do ludzkiego organizmu.

Najlepszym wyjściem jest uzupełnianie jej poprzez pokarmy, zawierające jej pokłady

Prawdziwe bogactwo kwasu askorbinowego można odnaleźć w wybranych owocach i warzywach. Jeśli chodzi o owoce, na pierwszym miejscu uplasowały się: kiwi, czarna porzeczka. truskawki i cytryny.

W przypadku warzyw, podium należy do papryki, natki pietruszki, brokuła czy brukselki.

Jeśli jednak braki witaminy C w organizmie, nawet w takcie dbania o zbilansowaną dietę, nadal się pojawiają to warto pomyśleć o zakupie suplementów.

Na rynku dostępnych jest ich naprawdę wiele.

Każdy człowiek powinien dbać o siebie, by być zdrowym i silnym. Trzeba uzupełniać niedobory witamin i minerałów nie tylko w okresie jesiennym, ale przez cały rok. Bardzo pomocna w tym procesie jest odpowiednio zbilansowana dieta.

Dodaj komentarz

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
error: Content is protected !!